Umetnost ne utihne

Mini spletni festival med 9. in 11. decembrom

Umetnost na svojevrsten način že stoletja prebija estetske, socialne in ideološke horizonte. Njena prisotnost je nujna, je težko pogrešljiva kulturna dobrina, ki nam dovoljuje vzdramiti naš intelekt, čustva ter jih popelje v druge dimenzije. Na valovih epidemije so nam ukrepi prinesli tudi drugačno koncertno podobo. Kljub dejstvu, da koncertno življenje v trenutni situaciji ne more obstajati v obliki, kot smo jo poznali poprej, se je tudi glasbena umetnost kot mnogotere druge dejavnosti preselila na splet. Ker jo ljudje potrebujemo. Ker »Umetnost ne utihne«.


Slednje je tudi naslov mini spletnega festivala komornega cikla Carpe artem, ustvarjalcev Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s Slovenskim narodnim gledališčem iz Maribora. V Kazinski dvorani v SNG Maribor bodo izzveneli trije koncerti: 9., 10. in 11. decembra 2020, vsi ob 20. uri.


Prvi koncert spletnega festivala Carpe artem v svoje središče postavlja Klavirski kvartet št. 1 v g-molu, op. 25, nemškega skladatelja Johannesa Brahmsa, delo, ki je skladatelja leta 1862 proslavilo v dunajskem kulturnem okolju, ne samo kot perspektivnega komponista, temveč tudi kot izvrstnega pianista. V tem delu svetovne komorne zakladnice se ne skrivata ljubezen in občudovanje samo do skladateljevega idola Ludwiga van Beethovna, temveč v prepletu inovativnosti tudi poklon Robertu Schumannu in njegovi ženi Clari. Komorna mojstrovina bo 9. decembra zazvenela izpod prstov uspešnih slovenskih in tujih glasbenih poustvarjalcev: Denysa Masliuka ob klavirju, Oksane Pečeny Dolenc na violini, Evgenija Barsova na violi in Igorja Mitrovića na violončelu.


Drugi koncert s seboj prinaša ne samo Godalnega kvinteta št. 2 v C-duru, op. 29, »slavljenca« Ludwiga van Beethovna, temveč tudi vokalno-inštrumentalno noviteto skladatelja Tobiasa Peschanela: pesem Krt za sopran in godalni kvintet, ki jo je napisal na besedilo Daneta Zajca, ter skladbo Chanson perpétuelle (dobesedno: Večna pesem), zadnje dokončano delo francoskega poznoromantičnega skladatelja Ernesta Chaussona. Dela bodo bo zazvenela v izvedbi znanke slovenskih opernih in koncertnih odrov, sopranistke Sabine Cvilak in glasbenikov: violinistov Miladina Batalovića in Daše Savić, violistov Leventeja Gidrója in Eve Koprivšek Petkovšek ter violončelista Nikolaja Sajka. Kot poseben gost se bo glasbenikom pridružil tudi pianist Simon Krečič.


Sklepni koncert spletnega cikla »Umetnost ne utihne«, ki bo potekal 11. decembra, pa je oblikovala in navdahnila na Dunaju delujoča harfistka Tina Žerdin. Prisluhnili bomo lahko skladbam za neobičajno zasedbo harfe, mezzosoprana, flavte in violončela svetovnih ter slovenskih glasbenih ustvarjalcev: ruskega skladatelja in začetnika nove ruske nacionalne šole Mihaila Glinke, centralne osebnosti britanskega glasbenega kroga 20. stoletja skladatelja Benjamina Brittna, slovenskega skladatelja Jakoba Ježa (ki je ustvaril svojstveno glasbeno govorico, izpolnjeno z intimno ekspresivnostjo in razvitim smislom za liriko, v modernejši preobleki), francoske skladateljice s pridihom impresionizma Lili Boulanger, francoskega skladatelja Maurica Ravela, ki je dihal impresionizem, in za konec tudi vsem znanega in priljubljenega skladatelja Astorja Piazzolle in njegovih večnih tangov. Poleg harfistke Tine Žerdin bomo na odru lahko prisluhnili tudi mezzosopranistki Barbari Jernejčič Fürst, flavtistki Mateji Kremljak Hotko in Gorazdu Strliču na violončelu.


Dokler bodo na svetu živeli entuziasti, se nam torej ni bati – kultura in z njo glasbena umetnost bosta med nami vedno prisotni, četudi za kratek čas iz udobnosti domačega naslonjača. V mesecu decembru, ki ni samo prazničen in nostalgičen, temveč tudi prepreden z najrazličnejšimi refleksijami preteklega leta, naj vam preplet treh koncertov komorne glasbe cikla Carpe artem prinese oddih ali morda celo odrešitev znotraj glasbenih del slovenske in obče kulturne krajine. Upamo, da se čim prej lahko vidimo tudi na najbolj pristnih koncertih – tistih s publiko.

Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus in koprodukciji SNG Maribor. Cikel financirata Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo.


www.carpeartem.eu